Thema's en competenties van een Sr. Communicatie adviseur
Thema's
- Accountmanager tussen directie(s) en/of afdelingen binnen de organisatie
- Doelmatige communicatie-ondersteuning aan de primaire processen bieden.
- Kaderstelling en regie van de (corporate) communicatie.
- Opbouwen van een opdrachtnemersrelatie met de onderdelen/afdelingen van de organisatie..
- Toezien op samenhang en borg van de kwaliteit van communiatie.
Competenties
- Anticipatievermogen | Verbinden van verschillende belangen.
- Arrangeur van persconferenties en publieke optredens.
- Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
- Kennis van positionering binnen online en offline media.
- Omgevingsgevoeligheid | Overtuigingskracht en trefzekerheid.
- Oog voor het individuele belang van directie- en/of collegeleden, maar ook voor dat van het bestuur en organisatie.
- Regie | Overzicht houden | Prioriteiten stellen.
- Schrijver van teksten voor persberichten, V&A's en toespraken.
- Smaakmaker in (strategische) communicatieplanning.
- Uitvoering | Teamspeler.
- Woordvoerder naar de media | Ontwerper van pro-actief mediabeleid.